tisdag 27 mars 2012

Äntligen sol ..

Idag tog jag en promenad till St.Johannes kyrka o gick omkring därinne .. Palle ligger inte där än, men snart hoppas jag , gravstenen med en av alla hans tatueringar på är klar nu o den är säkert jättefin .. Då kommer jag gå dit så mycke som möjligt , bor ju nästan granne med kyrkan .. Toppen .. Glömde förstås att ta med ett ljus o ställa i minneslunden för min bror.. nästa gång ska jag inte glömma det .. Satte mej där en stund ändå ..Att det kan göra så ont att sakna ...

Efter jag vart där gick jag hem till Ann , vi drog upp o handla i HC en snabbis , sen hem till henne igen , käka lite kalorifattig mat ..  kycklingkorv o potatismorotsmos.. Som vanligt supergott,sen iväg igen till motorgården där de har totalrenoverat o nu är snart altantaket klart oxå .. Blir såå bra !
Imorrn kväll kommer pappa & Maritha hem till Sverige , ska bli kanonkul o träffa dom igen ..Längtar efter dej pappa !! Ska bli så himla bra nu när de köpt lägenhet här o allt ..wiiieeee !!

Jag har en del bra dagar , o det är då jag är som sämst på o skriva i min blogg , måste försöka o ändra på det , hur medveten jag än är om allt så tappar jag greppet o bryter ihop vid minsta motgång, o det är inte några stycken man har heller .
Har försökt o få tag på nån hjärtläkare idag med samtidigt som jag förnyade mina recept . Gjorde oxå äntligen slag i saken o ordna med en läkartid på vårdcentralen idag med ..
Nu har jag bestämt mej för att vilja göra magoperation .. Min hjärtläkare frågade mej redan i Januari -11 om han skulle skicka en remiss till kirurgen , det va inte säkert att jag skulle få göra op. eftersom jag tillhör gruppen riskpatient ..Har inte hört ett ljud efter det , har försökt att få en tid till min läkare , men fick veta att han hade slutat  .. Så se till att ge mej en annan kardiolog då ! Grrr..

Summa summarum blir nu alltså läkarbesök till kardiologen så jag kan börja med mitt KÖRKORT !! No 1 på önskelistan i sötnötens jordeliv han hade så rätt i att man verkligen behöver det ..
Läkarbesök på vc för magoperation oavsett om det är risk för mitt liv så har jag bestämt mej för att jag VILL göra den ..

Längtar till den 13 april oxå , för då ska jag ,syrran & Pallemamman ( ja hon heter egentligen Sonja ) o säkert några fler fr. motorgården på Rocka Billy i Finspång .. "John Lindberg Trio"  stompa stompa som Palle hade kallat det .. haha ..
Tänk vad lite sol kan göra va ? ..

 Nu så ska jag " hälla ut mej " i sängen o kolla Big Brother snart .. o det enbart för att det är rockabilly tema denna vecka .. Dåligare program får man leta efter , men somnar gör jag för det mesta till det , för att sen vakna precis när det slutar .. Länge sen jag sov en hel natt hjälper inte med insomningstablett heller vaknar typ var 20:e minut .. kan inte slappna av ett dugg när det är natt o lugnt överallt ..

Nu ska jag släcka det brinnande ljuset för ikväll, vid kortet på mannen i mitt liv ..
I will allways lav u   <3

Ok rå .. hej rå så länge ..

1 kommentar:

♥ Lena ♥ sa...

Glad Påsk ☺!
Vill vi önska dej o dina barn/barnbarn o pälsklingar oxå om du har några?
Påsk-krama mormor Rigmor me ☺...
Vi struntar i påsktema/mat förutom "Påskägg" me godis ...nomnomnomnom...
☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Kramizar från Noba´s ♥