torsdag 29 december 2011

Värme..

Är nåt jag gillar , all sorts värme självklart ..Men den värme man kan känna som omger en människa den har en styrka som sätter sej på insidan .. Tar det fr. början ..Tis´da kvällen tillbringades på www.motorgarden.nu , det har blivit klubben i mitt hjärta , det var oxå där jag föll pladask för min *sötnöt* . Jag förstår att han gilla läget där .. Det är bara så helt underbara människor där Ett helt "tjog" där alla delar samma humor , förståelse & intresse ..Det är verkligen värt ett besök på hemsidan och självklart på nån tillställning lr bara ta en fika
Onsdagen o natten tillbringades hos bästaste Ann   *BästAnn* ( hehe) När jag kom så hade hon fixat med ugnstekt lax , pan riche o nån kall sås .. hjälp va gott ! Som sköljdes ner med iskallt vitt vin , Vi pratade o drack Bacardi Ruzz med massa frysta hallon ..aj va gott ! O på det hamnar man sen i matkoma ..Vi låg o skrattade o snacka långt in på småtimmarna .. Hon är bara så helt underbar .. Hon omger mej med massa positiv energi o gjort i många år .
För o inte prata om min syster .. Allt hon gjort för mej nu krävs minst 2 A4 cyberark .. ( o dom är långa dom ! )
Idag när jag gick fr. en tröttAnn , så tog jag svängen upp till HC ..Syss skulle ju ändå komma in o skjutsa upp mej till ewa för en pratstund .. Jag såg fram mot den , tills jag helt plötsligt får syn på Pallemamman kom o gick.. Ohh jag lovar att det blev ett fyrverkeri av all värme o glädje man kände då.. Vi gick o satte oss för en fika o lite snack .. kändes bara helt underbart ..Hon är så go´o jordnära , jag förstår vart Palle fått sina fina drag ifrån o sin klokhet o sitt lugn han hade .. Han visste att vi skulle bli såna vänner direkt , det sa han sötnöten ..
Plötsligt står min syster vid bordet , o samma procedur igen känslosvärm o kramar o en massa snack  .. Helt underbart Dom här dagarna har jag bara mått bra , kunnat prata om allt utan tårar .. Det är svårt o kontrollera den kanalen , idag kändes det som att jag automatiskt släppte lite på min ansiktsmask när jag träffade Sonja Det kändes skönt att vara 2 om samma sorg &förlust .. Jag vet ju att det är en förlust för alla , men det blir lite speciellt & annorlunda iaf.. Det var ju inte så här vi skulle presentera ens respektive för ens närmaste o käraste..

Idag köpte jag en jättefin ram som omger dej nu .. och jag hitta nyårsklappar till nyårsspelet vi ska ha på motorgården under nyårsafton .. Jag bara vet att det kommer bli en kanonkväll o många minnesskratt tillsammans med * våran Pallemamma*  Säkert en o annan tår oxå , men det gör inget .. Det är tillåtet..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är världens goaste <3
Jag håller med dig, Pallemamman är så himla gullig <3 Palle var med er idag, det märktes så väl. Hoppas att vi kan komma ut till Motorgården på lördag. Där kommer människor vara som man inget hellre vill än att skåla in det nya året med : )
Puss&kram

Karin "Kane" sa...

det skulle va jättekul .. hälsa gubben att man aldrig har roligare än man gör det till själv ..
puss o kram .. lav uuu !