torsdag 16 februari 2012

Greenland ...

Sista da'n i barfotalandet, syss o Maritha spelar golf o jag sitter i solskenet o skriver bland en massa engelsmän som spelar nån slags engelsk boule, misstänker att det är boule för synskadade, för kloten är skitstora :)) lägger in kort på det när jag kommit hem .
Igår var det alla hjärtans dag o då mitt ögongodis befinner sej på sin himmel, skickade jag upp en ljuslykta, och även med en hälsning till min kära bror.
När pappa låg inlagd , så berättade han att da'n innan han blev utskriven kom brorsan o hälsade på han , han verkade ha det bra där uppe , men han har oxå sällskap av sin älskade Pia , som han aldrig riktigt slutade älska på jordelivet .
Palle finns omkring mej hela tiden om inte annat genom att visa mej en massa gamla filmstjärnebilder typ Marilyn Monroe , James Dean, Elvis m.m .. På nästan alla marknader hamnar man bland dessa i form av väskor , tavlor o annat smått o gott . Det har inte hänt tidigare. När vi va hos kusinen i Malaga fanns ingenting av det nånstans , men av nån anledning började Erol prata om Marilyn Monroe , o syss i jag bara stirrade på varann just för att vi nämnde när hon o jag va ute i gick på gatorna bland alla småbutiker, att det inte fanns tillstymmelse till filmstjärnor där .. Komiskt på nåt vis .

Inga kommentarer: